Rozkład dnia
06.45-08.30 Schodzenie się dzieci; zabawy w kącikach zainteresowań, gry przy stolikach, praca indywidualna z dziećmi. Rozmowy indywidualne z rodzicami.
Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy swobodne, spontaniczne, zabawy muzyczno- ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne.
08.30-09.00 Czynności porządkowe i higieniczne przed śniadaniem. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki.
09.00-09.30 Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Czynności higieniczne po śniadaniu.
09.30-11.00 Zintegrowana działalność edukacyjna w określonych obszarach, zgodnych z realizowaną podstawą programową:
- edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna,
- edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
- edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.
11.00-12.15 Organizacja zajęć na świeżym powietrzu – gry, zabawy ruchowe, zajęcia przyrodnicze, wycieczki i spacery, zabawy tropiące, imprezy okolicznościowe. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
12.15-12.30 Czynności higieniczne przed obiadem.
12.30-13.00 Obiad. Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się. Czynności higieniczne po obiedzie.
13.00-14.15 Odpoczynek poobiedni.
Dzieci młodsze: leżakowanie- słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej, itp.
Dzieci starsze: zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek, kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne (praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie), zajęcia dodatkowe.
14.15-14.30 Czynności higieniczne przed podwieczorkiem.
14.30-15.00 Podwieczorek. Kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku. Czynności higieniczne po posiłku.
15.00-16.45 Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez dostarczanie różnorodnych bodźców podnoszących jego kompetencje i umiejętności. Zabawy i zajęcia ruchowo-rytmiczne – rozwijanie poczucia rytmu, pamięci i słuchu muzycznego. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy zbiorowe w małych zespołach lub indywidualne. Zabawy w ogrodzie. Zajęcia dodatkowe. Rozchodzenie się dzieci.