Rozkład dnia
Grupa 6-latków
7.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci; zabawy w kącikach zainteresowań, gry przy stolikach, praca indywidualna z dziećmi. Rozmowy indywidualne z rodzicami.
8.00 - 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
8.00 - 8.45 Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy swobodne, spontaniczne, zabawy muzyczno- ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne.
8.45-9.00 Czynności higieniczne przed śniadaniem. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki.
9.00-9.30 Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy.
9.30-9.45 Czynności higieniczne po śniadaniu. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.45-11.15 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe.
11.15-11.45 Organizacja zajęć na świeżym powietrzu – gry, zabawy ruchowe, zajęcia przyrodnicze, wycieczki i spacery, zabawy tropiące. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
11.45-12.00 Czynności higieniczne przed obiadem.
12.00-12.30 Obiad.
12.30-12.45 Czynności higieniczne i porządkowe po obiedzie.
12.45-13.00 Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń oddechowo – rozluźniających przy muzyce – rozwijanie fantazji i wyobraźni dziecięcej oraz inwencji twórczej. „Chwila z książką”.
13.00-14.15 Zajęcia dodatkowe: ćwiczenia korekcyjne, język angielski, religia, zajęcia sportowe, rytmiczne. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
14.15-14.30 Czynności higieniczne przed podwieczorkiem
14.30-15.00 Podwieczorek
15.00-17.00 Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez dostarczanie różnorodnych bodźców podnoszących jego kompetencje i umiejętności. Zabawy i zajęcia ruchowo-rytmiczne – rozwijanie poczucia rytmu, pamięci i słuchu muzycznego. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy zbiorowe w małych zespołach lub indywidualne. Zabawy w ogrodzie. Zajęcia dodatkowe.
Grupa 5-latków
Grupa 4 i 3-latków